۱۳۸۷ دی ۹, دوشنبه

فلسطين...



فلسطینی .... ملتی تحت ستم و ظلم جهان!
ملتی که در نابینایی و کم سویی چشمان وجدان انسان ها و از آن بدتر مسلمانانی که بخشی بدنبال منافع ملی! هستند و عده‌ای هم موضوع را محدود به عربیت کرده‌اند، کمترین حقشان توسط اشغالگرانی کینه ورز پایمال می‌شود.
حقیقت سال‌هاست که باژگونه شده و جایش را به واقعیت کور داده است!
جهان کنونی به هیچوجه نمایه‌ی ارزش‌های انسانی نیست! و تنها چیزی که در آن تبلیغ می‌شود نسبیت گرایی است! آنچه که به من نزدیک‌تر، عزیزتر؛ انسانیت در سیطره داستان سرایی‌های چندین ساله رسانه‌های غربی رنگ به رنگ شده است.
و آنگاه می‌اندیشم به آنچه که امیرالمونین علی (ع) در نامه‌اش به مالک‌اشتر گفت: ای مالک انسان‌ها در دو چیز با تو اشتراک دارند: یا در خلقت با تو برابرند و یا در مسلمانی با تو همکیش و برادر.
و آنگاه با خود می‌پرسم اصالت‌های جهانی که در آن عمر می‌گذرانیم چیستند؟
یاد گرفته‌ایم بی خیال باشيم و Relaxed که این خود کلاس دارد، راستی Fashion TV چه لباس‌هایی را تن چه عروسک‌هایی به نمایش می‌گذارد؟
ا.....ه خسته شدم از بس از فلسطین شنیده‌ام، کانال را عوض کن، اصلا چرا باید پولمان را به فلسطینی‌ها بدهیم؟ مگر پول یامفت داریم؟ خب راست می‌گن، حماس حملات موشکی‌اش را زودتر شروع کرده و حالا اسرائیلی‌ها هم مجبورن از خودشون دفاع کنن! راستی این سربازهای دختر اسرائیلی چقدر خوشگلن؟؟ راستي و عجب این فلسطینی‌ها نامزدهای ملکه زیبایی هم دارن؟ اونوقت ما داریم از این ملت دفاع می کنیم؟ ...
حقیقت قلب شده، فلسطینی یعنی تروریست، البته اگه تانک و هواپیما داشتن که تروریست نمی‌شدن؟ مثل صهیونیست‌های مظلوم كه فقط دنبال يه سرپناه مي‌گردن! اصلا چه معنایی داره که با چندتا موشک زپرتی به شهرک‌نشین های بی‌دفاع حمله کنن؟؟؟
و حالا این ددمنش حق دفاع از خود دارد! و در اين حق دفاع از خود ريشه‌هايش را براي فرموشي به مناقصه گذارده است!‌ می‌بینیم و می‌شنویم سخنان رژیمی را که با ترور سرکار آمده و اکنون با قدرت و از آن بالاتر مشروعیت جهانی! دم از سرکوب و مقابله با تروریسم می‌زند! و ملت‌های صلح‌طلب و مهربان! و گوگولی! جهان هم برایش هورا می‌کشند و هزار افسوس كه در این میان حمایت از آنها از سوي حامیان آن رژیم کمک به تروریسم و از سوی خودی‌ها زیر پا گذاردن منافع‌ملی قلمداد می‌شود!
فلسطین ...

۳ نظر:

ناشناس گفت...

سلام حمید جان،

اول از همه این که خوشحالم اینجا رو دوباره فعال کردی. فلسطین قصه پر غصه ایه. من هم در این خصوص چیزکی نوشتم. پیشتر یکی دو مطلب نوشته بودم که کمی هم لحن شوخی و طنز داشت و بعد از حوادث غزه نتونستم آپ کنم.

نمیتونم جز در یکی دو مورد باهات موافق نباشم. این دنیای ماست که قدرت ارزشها رو تعریف میکنه. قدرت رسانه ای هم بخشی از اونه البته. البته این قدرت جهانی طوری عمل میکنه، قدرت در ایران هم شکل دیگری. استاندارد دوگانه همه جا بده. این که دانشجویی رو در کوی دانشگاه کشتن و بعد در دادگاه خودش رو محکوم کردن، در همین ایران ما رخ داد. چطور ممکنه؟ خب قدرت بود و تونست و ترسی هم نه از قزبانی داشت و نه از ملامت. خشونت رو اونجا و بعدها مناسب می دید و برای منافع خودش تعقیب کرد. اما به فلسطین برگردیم..
اسراییل که خب تکلیفش روشنه. من در این مورد چیزی بیشتر از اونی که آوردی نمیتونم بیارم. حامیان اونها هم که دیدن چهره و کلام و موضعشون در این مورد خاص واقعا نفرت انگیزه. از اون بدتر تکرار این جمله بی معنی "حق دفاع از خوده" که باعث شده نسبت تلفات دو طرف حدود دویست به یک بشه اما سیاستمداران منفعل البته از گفتنش خسته نمیشن.
من با تو موافقم که فلسطین تحت طلم و ستم جهانه از جمله همه کشورهای عرب و البته ایران. سیاستهای ایران در این منطقه و خصوصا در فلسطین به این فاجعه دامن زده. من تکرار نمیکنم که ایران و حماس فاجعه ساز بودن. این رفتار و روش اسراییله که فاجعه سازه اما جمهوری اسلامی در اینجا صلح نمیخواد. هم بدلایل داخلی و مشروعیت خودش و هم به دلایل بین المللی و تحریف اذهان. همین الان ببین که ایران تا مدتها بازار تبلیغاتیش داغه. این تبلیغات برای ملت فلسطین چه سودی داره؟ هیچ و هیچ.
البته اون صلحی که پیشنهاد میشه عادلانه نیست اما هدف باید صلح باشه. ابتدا موقت و بعد دایم و هرچه بیشتر عادلانه. این بالاخره یک پروسه است اما این اصلا در ایران هدف نیست. آگاهانه یا ناآگاهانه هدف جنگه. هیچ اقدامی صورت نمیگیره که جنبشهای فلسطینی همگرا بشن، که سیاستها همگرا بشه، که راه حلهای جدید پیدا بشه... فقط باید موشک بیاد و بره و مردم پاره و دریده بشن و البته که جمهوری اسلامی حامی ملت مظلومه...
بهرحال فلسطین رنج بزرگیه...

ناشناس گفت...

اینکه شمشیر رو از رو بستی که البته شکی نیست. به قول حافظ تا اینجا هم

قتل این خسته به شمشیر تو تقدیر نبود
ور نه هیچ از دل بی‌رحم تو تقصیر نبود


شوخی بود آقا ممنون.

ناشناس گفت...

سلام.حمیدجان اگر انسانها در این دوروزمان آرزوی مرگ هم بکنند به نظر من اشکالی نداره.هر قدرتی واژه هارو اونجوری که دلش میخواد معنی میکنه ودر این میانه من وتو می مانیم حیران،قربانی می شویم،هزینه می شویم ولی تمام نخواهیم شد،روزی نوبت انسانیت هم خواهد رسید.